Vanliga frågor och svar
Beställning
En orderbekräftelse skickas till dig på den mejladress du skrev in vid beställning. Dubbelkolla gärna att den inte hamnat i din skräppost. Om du fortfarande inte har fått någon orderbekräftelse, rekommenderar vi att du loggar in på Klarna-appen eller deras hemsida för att säkerställa att köpet har registrerats. Skulle du inte hitta någon information där, är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice via formuläret här eller mejla kundservice@morgonexpressen.se
Nej, det behöver du inte!Vår distributionspartner Early Bird samarbetar med Sveriges tidningsbud som har tillgång till portkoder och nycklar för att leverera ditt frukostpaket.
Vi kan inte komplettera i en redan lagd order. Önskar du lägga till fler varor behöver du lägga en ny order med de varor du önskar.
För att ändra eller avbryta en beställning behöver vi få besked senast kl. 12:00 två arbetsdagar före leverans. Du kan själv avbryta din order genom att logga in, gå till "Beställningar" och välja aktuell order. Detta kan göras fram till kl. 23:59 två dagar innan leverans.
Om du har problem med att lägga en beställning kan det bero på en tillfällig bugg.
Vi rekommenderar att du testar igen om en stund, alternativt kan du prova att göra din beställning från en annan enhet eller webbläsare.
Vi rekommenderar att du testar igen om en stund, alternativt kan du prova att göra din beställning från en annan enhet eller webbläsare.
Betalning
Våra betalningsalternativ hanteras av Klarna. De betalningsalternativ som är möjliga kan variera från person till person beroende på Klarnas kriterier och du kan kontakta dem om du har frågor.
När din beställning är lagd så kan vi inte ändra betalsättet manuellt. Kontakta kundtjänst via formuläret här eller mejla kundservice@morgonexpressen.se om du önskar att avbryta din beställning, senast kl. 12:00 två arbetsdagar innan leveransdagen. Du kan själv avbryta din order genom att logga in, gå till "Beställningar" och välja aktuell order. Detta kan göras fram till kl. 23:59 två dagar innan leverans. Efter det kan du lägga din beställning på nytt, med önskat betalsätt.
Det brukar normalt ta 2–5 arbetsdagar innan pengarna syns på ditt konto, beroende på betalningsmetod och bank. Om du vill ha mer information kan du logga in i Klarna-appen eller på deras hemsida, för att se detaljer om just din återbetalning.
Leverans
Just nu levererar vi färska frukostpaket till tätorter i södra Sverige, från Skåne upp till Dalarna. Vill du veta om vi levererar till din adress? Skriv in ditt postnummer och adress i kassan, om val av leveransdatum visas - kan vi leverera frukost hem till dig!
Leveransen sker på natten av vår distributionspartner Early Bird, och levereras senast klockan 08:00 på morgonen.
Om du vill spåra ditt frukostpaket kan du klicka på följande länk och fylla i ditt kollinummer: Spåra paket
Om du vill spåra ditt frukostpaket kan du klicka på följande länk och fylla i ditt kollinummer: Spåra paket
Om du bor i en villa eller ett hus levereras frukostpaketet direkt till din brevlåda.
För dig som bor i lägenhet lämnas paketet utanför din dörr, alternativt till brevlådorna på entréplan.
För dig som bor i lägenhet lämnas paketet utanför din dörr, alternativt till brevlådorna på entréplan.
Vår distributionspartner Early Bird samarbetar med Sveriges tidningsbud som har tillgång till portkoder och nycklar för att leverera ditt frukostpaket.
Vi skickar ett sms kvällen innan leveransen. Om du vill kontrollera statusen på leveransen, kan du logga in på ditt konto på våran hemsida morgonexpressen.se. Under rubriken "Beställningar" kan du se om ditt frukostpaket har ändrat orderstatus till "Levererad".
Bor du i en villa eller ett hus se om frukostpaketet ligger i närheten av din brevlåda. Om du bor i en lägenhet se om den kan ha levererats utanför en annan dörr eller på en annan våning. Kolla vid behov i huvudentrén eller i din brevlåda. Om du upptäcker att det har levererats felaktigt eller om du fortfarande inte kan hitta den, vänligen kontakta vår kundservice via formuläret här eller mejla kundservice@morgonexpressen.se
Produkter
Brödet bakas och packas kvällen innan leveransen. Alla produkter är noggrant utvalda och kommer från Gateaus hantverksbagerier.
I dagsläget har vi inga glutenfria alternativ, men det är något vi arbetar på att kunna erbjuda igen.
Det är hantverksbageriet Gateau som bakar bröden, och därför kan vi inte med full säkerhet garantera att bröden inte bakats på samma yta som andra produkter som kan innehålla nötter.
Du hittar innehållsförteckningen i produktbeskrivningen för varje produkt. För att snabbt se innehållsförteckningen för alla våra produkter, klicka på följande länk: Innehållsförteckning
Gåva
Lägg de artiklar du vill ge bort i varukorgen och ange mottagarens region och postnummer högst upp i kassan. Välj sedan alternativet "Gåva" och under rubriken "Mottagare" fyller du i mottagarens namn, adress, postnummer och telefonnummer. Du får även möjligheten att skriva en personlig hälsning (max 50 tecken) som skickas som SMS till mottagaren kvällen innan leverans, runt kl. 18.00.
Hej!
(Beställarens förnamn) har skickat dig en gåva från Morgonexpressen.se
- (Gåvomeddelande)
Levereras till din dörr eller brevlåda imorgon bitti.
Ingen kvittens behövs - din gåva väntar på dig när du vaknar!
Spåra din leverans här: (Spårningslänk)
(Beställarens förnamn) har skickat dig en gåva från Morgonexpressen.se
- (Gåvomeddelande)
Levereras till din dörr eller brevlåda imorgon bitti.
Ingen kvittens behövs - din gåva väntar på dig när du vaknar!
Spåra din leverans här: (Spårningslänk)
På "Din sida" går du till "Beställningar" och väljer den aktuella ordern. Där har du möjlighet att redigera meddelandet och skriva in den nya hälsningen. Ändringar är möjliga fram till 12:00 dagen innan leveransen.
För att ändra eller avbryta en beställning behöver vi få besked senast kl. 12:00 två dagar före leverans. Du kan själv avbryta din order genom att logga in, gå till "Beställningar" och välja aktuell order. Detta kan göras fram till kl. 23:59 två dagar innan leverans.
Företag
Just nu levererar vi frukostpaket till tätorter i södra och mellersta Sverige – från Skåne upp till Dalarna, även för företagskunder. Om du beställer till ett företag, tänk på att ange företagsnamnet i C/O-fältet.
Leveransen sker på natten av vår distributionspartner Early Bird, och levereras senast klockan 08:00 på morgonen, utan kvittens. Om du vill spåra ditt frukostpaket kan du klicka på följande länk och fylla i ditt kollinummer: Spåra paket
Vi erbjuder färdiga mackor, bakelser och tårtor i Malmö och i Stockholm. Observera att det minsta antalet är 20 personer, och vi behöver din beställning senast kl. 11:00 dagen innan leverans. Klicka på följande länk för att komma till vårt catering formulär: Cateringformulär
Presentkort
När du köper ett presentkort får du det levererat som en personlig kod, som visas på "Din sida". Denna kod kan du ge bort genom att skicka ett personligt meddelande eller skriva ut ett presentkort. Koden används i kassan under rubriken "Lägg till rabattkod". Glöm inte att trycka på "Uppdatera" för att beloppet ska dras av från totalsumman.
Nej, det behöver du inte. Summan som inte förbrukas ligger kvar på presentkortet.
Våra presentkort har en giltighetstid på 12 månader från inköpsdatum.
Rabattkod
I kassan hittar du texten "Lägg till rabattkod" under det totala beloppet. Kopiera in din rabattkod eller ditt erbjudande i det tomma fältet och tryck sedan på "Uppdatera" för att aktivera rabatten.
Det ser du på priset under dina produkter i din varukorg, vänligen dubbelkolla innan du godkänner din beställning så att din rabattkod har slagit igenom.
Vi rekommenderar att kopierar rabattkoden som skickats till dig för att undvika stavfel. Dubbelkolla om koden innehåller bokstäver, siffror eller en kombination av båda. Om koden fortfarande inte fungerar, vänligen kontakta vår kundservice via formuläret här eller mejla kundservice@morgonexpressen.se
Vanliga frågor och svar
Beställning
En orderbekräftelse skickas till dig på den mejladress du skrev in vid beställning. Dubbelkolla gärna att den inte hamnat i din skräppost. Om du fortfarande inte har fått någon orderbekräftelse, rekommenderar vi att du loggar in på Klarna-appen eller deras hemsida för att säkerställa att köpet har registrerats. Skulle du inte hitta någon information där, är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice via formuläret här eller mejla kundservice@morgonexpressen.se
Nej, det behöver du inte!
Vår distributionspartner Early Bird samarbetar med Sveriges tidningsbud som har tillgång till portkoder och nycklar för att leverera ditt frukostpaket.
Vår distributionspartner Early Bird samarbetar med Sveriges tidningsbud som har tillgång till portkoder och nycklar för att leverera ditt frukostpaket.
Vi kan inte komplettera i en redan lagd order. Önskar du lägga till fler varor behöver du lägga en ny order med de varor du önskar.
För att ändra eller avbryta en beställning behöver vi få besked senast kl. 12:00 två arbetsdagar före leverans. Du kan själv avbryta din order genom att logga in, gå till "Beställningar" och välja aktuell order. Detta kan göras fram till kl. 23:59 två dagar innan leverans.
Om du har problem med att lägga en beställning kan det bero på en tillfällig bugg.
Vi rekommenderar att du testar igen om en stund, alternativt kan du prova att göra din beställning från en annan enhet eller webbläsare.
Vi rekommenderar att du testar igen om en stund, alternativt kan du prova att göra din beställning från en annan enhet eller webbläsare.
Betalning
Våra betalningsalternativ hanteras av Klarna. De betalningsalternativ som är möjliga kan variera från person till person beroende på Klarnas kriterier och du kan kontakta dem om du har frågor.
När din beställning är lagd så kan vi inte ändra betalsättet manuellt. Kontakta kundtjänst via formuläret här eller mejla kundservice@morgonexpressen.se om du önskar att avbryta din beställning, senast kl. 12:00 två arbetsdagar innan leveransdagen. Du kan själv avbryta din order genom att logga in, gå till "Beställningar" och välja aktuell order. Detta kan göras fram till kl. 23:59 två dagar innan leverans. Efter det kan du lägga din beställning på nytt, med önskat betalsätt.
Det brukar normalt ta 2–5 arbetsdagar innan pengarna syns på ditt konto, beroende på betalningsmetod och bank. Om du vill ha mer information kan du logga in i Klarna-appen eller på deras hemsida, för att se detaljer om just din återbetalning.
Leverans
Just nu levererar vi färska frukostpaket till tätorter i södra Sverige, från Skåne upp till Dalarna. Vill du veta om vi levererar till din adress? Skriv in ditt postnummer och adress i kassan, om val av leveransdatum visas - kan vi leverera frukost hem till dig!
Leveransen sker på natten av vår distributionspartner Early Bird, och levereras senast klockan 08:00 på morgonen.
Om du vill spåra ditt frukostpaket kan du klicka på följande länk och fylla i ditt kollinummer: Spåra paket
Om du vill spåra ditt frukostpaket kan du klicka på följande länk och fylla i ditt kollinummer: Spåra paket
Om du bor i en villa eller ett hus levereras frukostpaketet direkt till din brevlåda.
För dig som bor i lägenhet lämnas paketet utanför din dörr, alternativt till brevlådorna på entréplan.
För dig som bor i lägenhet lämnas paketet utanför din dörr, alternativt till brevlådorna på entréplan.
Vår distributionspartner Early Bird samarbetar med Sveriges tidningsbud som har tillgång till portkoder och nycklar för att leverera ditt frukostpaket.
Vi skickar ett sms kvällen innan leveransen. Om du vill kontrollera statusen på leveransen, kan du logga in på ditt konto på våran hemsida morgonexpressen.se. Under rubriken "Beställningar" kan du se om ditt frukostpaket har ändrat orderstatus till "Levererad".
Bor du i en villa eller ett hus se om frukostpaketet ligger i närheten av din brevlåda. Om du bor i en lägenhet se om den kan ha levererats utanför en annan dörr eller på en annan våning. Kolla vid behov i huvudentrén eller i din brevlåda. Om du upptäcker att det har levererats felaktigt eller om du fortfarande inte kan hitta den, vänligen kontakta vår kundservice via formuläret här eller mejla kundservice@morgonexpressen.se
Produkter
Brödet bakas och packas kvällen innan leveransen. Alla produkter är noggrant utvalda och kommer från Gateaus hantverksbagerier.
I dagsläget har vi inga glutenfria alternativ, men det är något vi arbetar på att kunna erbjuda igen.
Det är hantverksbageriet Gateau som bakar bröden, och därför kan vi inte med full säkerhet garantera att bröden inte bakats på samma yta som andra produkter som kan innehålla nötter.
Du hittar innehållsförteckningen i produktbeskrivningen för varje produkt. För att snabbt se innehållsförteckningen för alla våra produkter, klicka på följande länk: Innehållsförteckning
Gåva
Lägg de artiklar du vill ge bort i varukorgen och ange mottagarens region och postnummer högst upp i kassan. Välj sedan alternativet "Gåva" och under rubriken "Mottagare" fyller du i mottagarens namn, adress, postnummer och telefonnummer. Du får även möjligheten att skriva en personlig hälsning (max 50 tecken) som skickas som SMS till mottagaren kvällen innan leverans, runt kl. 18.00.
Hej!
(Beställarens förnamn) har skickat dig en gåva från Morgonexpressen.se
- (Gåvomeddelande)
Levereras till din dörr eller brevlåda imorgon bitti.
Ingen kvittens behövs - din gåva väntar på dig när du vaknar!
Spåra din leverans här: (Spårningslänk)
(Beställarens förnamn) har skickat dig en gåva från Morgonexpressen.se
- (Gåvomeddelande)
Levereras till din dörr eller brevlåda imorgon bitti.
Ingen kvittens behövs - din gåva väntar på dig när du vaknar!
Spåra din leverans här: (Spårningslänk)
På "Din sida" går du till "Beställningar" och väljer den aktuella ordern. Där har du möjlighet att redigera meddelandet och skriva in den nya hälsningen. Ändringar är möjliga fram till 12:00 dagen innan leveransen.
För att ändra eller avbryta en beställning behöver vi få besked senast kl. 12:00 två dagar före leverans. Du kan själv avbryta din order genom att logga in, gå till "Beställningar" och välja aktuell order. Detta kan göras fram till kl. 23:59 två dagar innan leverans.
Företag
Just nu levererar vi frukostpaket till tätorter i södra och mellersta Sverige – från Skåne upp till Dalarna, även för företagskunder. Om du beställer till ett företag, tänk på att ange företagsnamnet i C/O-fältet.
Leveransen sker på natten av vår distributionspartner Early Bird, och levereras senast klockan 08:00 på morgonen, utan kvittens. Om du vill spåra ditt frukostpaket kan du klicka på följande länk och fylla i ditt kollinummer: Spåra paket
Vi erbjuder färdiga mackor, bakelser och tårtor i Malmö och i Stockholm. Observera att det minsta antalet är 20 personer, och vi behöver din beställning senast kl. 11:00 dagen innan leverans. Klicka på följande länk för att komma till vårt catering formulär: Cateringformulär
Presentkort
När du köper ett presentkort får du det levererat som en personlig kod, som visas på "Din sida". Denna kod kan du ge bort genom att skicka ett personligt meddelande eller skriva ut ett presentkort. Koden används i kassan under rubriken "Lägg till rabattkod". Glöm inte att trycka på "Uppdatera" för att beloppet ska dras av från totalsumman.
Nej, det behöver du inte. Summan som inte förbrukas ligger kvar på presentkortet.
Våra presentkort har en giltighetstid på 12 månader från inköpsdatum.
Rabattkod
I kassan hittar du texten "Lägg till rabattkod" under det totala beloppet. Kopiera in din rabattkod eller ditt erbjudande i det tomma fältet och tryck sedan på "Uppdatera" för att aktivera rabatten.
Det ser du på priset under dina produkter i din varukorg, vänligen dubbelkolla innan du godkänner din beställning så att din rabattkod har slagit igenom.
Vi rekommenderar att kopierar rabattkoden som skickats till dig för att undvika stavfel. Dubbelkolla om koden innehåller bokstäver, siffror eller en kombination av båda. Om koden fortfarande inte fungerar, vänligen kontakta vår kundservice via formuläret här eller mejla kundservice@morgonexpressen.se
Välj område för din beställning
för att se rätt urval & leveransdagar
- Mellansverige
- Södra Sverige
- Västra Skåne
- Stockholms län
Område & Leveransdag
Välj postnummer
Vi levererar alla dagar
Välj region
- Mellansverige
- Södra Sverige
- Västra Skåne
- Stockholms län