Vanliga frågor & svar
Beställning
En orderbekräftelse skickas till dig på den mejladress du skrev in vid beställning. Dubbelkolla gärna att den inte hamnat i din skräppost. Om du fortfarande inte har fått någon orderbekräftelse, rekommenderar vi att du loggar in på Klarna-appen eller deras hemsida för att säkerställa att köpet har registrerats. Skulle du inte hitta någon information där, är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice via formuläret här eller mejla kundservice@morgonexpressen.se
Nej, det behöver du inte!
Vår distributionspartner Early Bird samarbetar med Sveriges tidningsbud som har tillgång till portkoder och nycklar för att leverera ditt frukostpaket.
Vår distributionspartner Early Bird samarbetar med Sveriges tidningsbud som har tillgång till portkoder och nycklar för att leverera ditt frukostpaket.
Vi kan inte komplettera i en redan lagd order. Önskar du lägga till fler varor behöver du lägga en ny order med de varor du önskar.
Om du vill avbryta en beställning, går det bra om du meddelar oss senast kl. 12:00 två arbetsdagar innan leveransdagen. Vänligen kontakta vår kundservice via formuläret här eller mejla kundservice@morgonexpressen.se
Om du har problem med att lägga en beställning kan det bero på en tillfällig bugg.
Vi rekommenderar att du testar igen om en stund, alternativt kan du prova att göra din beställning från en annan enhet eller webbläsare.
Vi rekommenderar att du testar igen om en stund, alternativt kan du prova att göra din beställning från en annan enhet eller webbläsare.
Betalning
Våra betalningsalternativ hanteras av Klarna. De betalningsalternativ som är möjliga kan variera från person till person beroende på Klarnas kriterier och du kan kontakta dem om du har frågor.
När din beställning är lagd så kan vi inte ändra betalsättet manuellt. Kontakta kundtjänst via formuläret här eller mejla kundservice@morgonexpressen.se om du önskar att avbryta din beställning, senast kl. 12:00 två arbetsdagar innan leveransdagen. Efter det kan du lägga din beställning på nytt, med önskat betalsätt.
Det brukar normalt ta 2–5 arbetsdagar innan pengarna syns på ditt konto, beroende på betalningsmetod och bank. Om du vill ha mer information kan du logga in i Klarna-appen eller på deras hemsida, för att se detaljer om just din återbetalning.
Leverans
Just nu levererar vi färska frukostpaket till tätorter i Svealand och Skåne. Vill du veta om vi levererar till din adress? Skriv in ditt postnummer i kassan och om val av leveransdatum visas, kan vi leverera frukost hem till dig!
Leveransen sker på natten av vår distributionspartner Early Bird, och levereras senast klockan 08:00 på morgonen.
Om du vill spåra ditt frukostpaket kan du klicka på följande länk och fylla i ditt kollinummer: Spåra paket
Om du vill spåra ditt frukostpaket kan du klicka på följande länk och fylla i ditt kollinummer: Spåra paket
Om du bor i en villa eller ett hus levereras frukostpaketet direkt till din brevlåda.
För dig som bor i lägenhet lämnas paketet utanför din dörr, alternativt till brevlådorna på entréplan.
För dig som bor i lägenhet lämnas paketet utanför din dörr, alternativt till brevlådorna på entréplan.
Vår distributionspartner Early Bird samarbetar med Sveriges tidningsbud som har tillgång till portkoder och nycklar för att leverera ditt frukostpaket.
Vi skickar ett sms kvällen innan leveransen. Om du vill kontrollera statusen på leveransen, kan du logga in på ditt konto på våran hemsida morgonexpressen.se. Under rubriken "Beställningar" kan du se om ditt frukostpaket har ändrat orderstatus till "Levererad".
Bor du i en villa eller ett hus se om frukostpaketet ligger i närheten av din brevlåda. Om du bor i en lägenhet se om den kan ha levererats utanför en annan dörr eller på en annan våning. Kolla vid behov i huvudentrén eller i din brevlåda. Om du upptäcker att det har levererats felaktigt eller om du fortfarande inte kan hitta den, vänligen kontakta vår kundservice via formuläret här eller mejla kundservice@morgonexpressen.se
Produkter
Brödet bakas och packas kvällen innan leveransen. Alla produkter är noggrant utvalda och kommer från Gateaus hantverksbagerier.
I dagsläget har vi inga glutenfria alternativ, men det är något vi arbetar på att kunna erbjuda i framtiden.
Det är hantverksbageriet Gateau som bakar bröden, och därför kan vi inte med full säkerhet garantera att bröden inte bakats på samma yta som andra produkter som kan innehålla nötter.
Du hittar innehållsförteckningen i produktbeskrivningen för varje produkt. För att snabbt se innehållsförteckningen för alla våra produkter, klicka på följande länk: Innehållsförteckning
Gåva
Lägg till de artiklar du vill ge bort i varukorgen och markera beställningen som "Gåva" i kassan. Du får möjligheten att skriva en personlig SMS-hälsning till mottagaren, som skickas ut kvällen innan leveransen. I kassan får du även tydliga instruktioner för hur du ska fylla i mottagarens leveransadress via Klarna.
Om du vill ändra eller avbryta din frukostgåva, behöver du meddelar oss senast kl. 12:00 två arbetsdagar innan leveransdagen.Vänligen kontakta vår kundservice via formuläret här eller mejla kundservice@morgonexpressen.se
Företag
Just nu är företagsbeställningar tillgängligt i Storstockholm.
Vi erbjuder färdiga mackor och smoothies, perfekt för möten, event eller större sammankomster. Observera att det minsta antalet är 20 personer, och vi behöver din beställning senast kl. 11:00 dagen innan leverans. Klicka på följande länk för att komma till vårt catering formulär: Cateringformulär
Få färskt bröd och/eller fikabröd levererat direkt till er arbetsplats med vår prenumerationstjänst. Observera att minsta beställningsvärde är 500 SEK, och beställningen behöver ske senast 11:00 dagen innan leverans. Klicka på följande länk för att komma till prenumeration formuläret: Prenumerationsformulär
Presentkort
När du köper ett presentkort får du det levererat som en personlig kod, som visas på "Din sida". Denna kod kan du ge bort till din vän genom att skicka ett personligt meddelande eller skriva ut ett presentkort. Koden anges sedan i kassan när personen gör sin beställning.
I kassan hittar du texten "Fyll i värdekod" under det totala priset. Kopiera in din koden från presentkortet i det tomma fältet och tryck sedan på "Uppdatera" för att aktivera presentkortet.
Våra presentkort har en giltighetstid på 12 månader från inköpsdatum.
Rabattkod
I kassan hittar du texten "Fyll i värdekod" under det totala priset. Kopiera in din rabattkod eller ditt erbjudande i det tomma fältet och tryck sedan på "Uppdatera" för att aktivera rabatten.
Det ser du på priset under dina produkter i din varukorg, vänligen dubbelkolla innan du godkänner din beställning så att din rabattkod har slagit igenom.
Vi rekommenderar att kopierar rabattkoden som skickats till dig för att undvika stavfel. Dubbelkolla om koden innehåller bokstäver, siffror eller en kombination av båda. Om koden fortfarande inte fungerar, vänligen kontakta vår kundservice via formuläret här eller mejla kundservice@morgonexpressen.se
Morgonexpressen - en del av Bonnier News
Bonnier News AB
Gjörwellsgatan 30
112 60 Stockholm